- Tel: +90 312 596 44 44 - 45
- asbulibrary@asbu.edu.tr
Prof. Dr. Mehmet Hakan TÜRKÇAPAR
Pandemi döneminde, her ülke belli başlı stratejiler geliştirerek, bu süreci kontrol altına almaya çalışmaktadır. Bu stratejilerin başında okulların kapatılıp, örgün eğitimden uzaktan eğitime (online eğitim) geçişi yer almaktadır. Okulların kapatılması, virüsün yayılma hızının yavaşlamasını ve enfekte olan hasta sayısının azalmasını desteklemektedir. Bu süreçte öğrencilerin eğitimden mahrum bırakılmamaları adına ise eğitim öğretime, televizyon, bilgisayar, tablet ve telefon gibi araçlarla online devam edilmiştir. Pandemi sürecinde eğitimin online devam etmesiyle, anneler ve çocuklar bu durumdan en çok etkilenen kişiler olmuştur. Bu süreçte her bireyin salgını anlamlandırma, sorumluluk alma ve bu salgın ile baş edebilme becerisi birbirinden farklıdır. Çocukların yakını olan ve güvenli bilgiye ulaşabileceği kişiler arasında anneler ilk sırada yer almaktadır. Bu nedenle özellikle annelerin, Pandemi dönemi ile nasıl baş etmeye çalıştıkları, rol yüklerini nasıl belirledikleri ve yine bu dönemde mental açıdan kendilerini nasıl hissettikleri araştırılması gerekilen ve merak edilen bir durum haline gelmiştir. Bu ihtiyaçtan dolayı araştırmanın genel amacını; Online eğitim döneminde annelerin rol yükünün belirlenmesi oluşturmaktadır.
asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.